Connecteren met je doelgroepen is voor heel wat bedrijven een grote uitdaging, zeker als je doelgroepen niet eenvoudig samen te brengen zijn op één locatie. ABB kiest daarom voor een mix van hybride events, die we in onze studio organiseren, en fysieke events. Zo gingen we onlangs met hun installateurs het water op... in Gent, Antwerpen en Brussel.

Inspirerende riviercruise

Ons eventteam maakt van bedrijfs- of klantenevenementen altijd graag een aparte, memorabele belevenis. Toen ABB een event wilde organiseren voor zijn installateurs maakten we gebruik van de Blue Rhapsody, een state-of-the-art rivierschip. Een even originele als toepasselijke locatie.

Regionaal event

De Blue Rhapsody bood de ideale high-tech setting voor ABB om zijn nieuwste elektrische oplossingen te presenteren en te connecteren met zijn klanten. Om alle installateurs de kans te geven deel te nemen, kozen we bovendien voor drie regionaal verspreide cruises: één in de haven van Gent, Antwerpen en Brussel. 

Communicatie rond het event

We doopten het evenement de ABB Connectivity Cruise, ontwierpen een toepasselijk logodesign en zetten een volledige communicatieflow op.

Van uitnodiging tot online enquête

Zo stuurden we een save-the-date en digitale uitnodigingen uit, leidden we de inschrijvingen in goede banen via een online registratieplatform en voorzagen we remindermailings om deelnemers te herinneren aan de geldende coronamaatregelen. Na het evenement ontving iedereen ook een digitaal enquêteformulier waarin we peilden naar de reacties. 

De uitslag? Een over de hele lijn geslaagd re-connectevent!

Naast de organisatie van het evenement namen we ook de volledige communicatie voor onze rekening.